mandag den 29. april 2013

Fødselsdag kan man ikke fejre for tit...

... så hvorfor ikke bruge børnenes yndlingstøjdyr som undskyldning for at bage fødselsdagsboller, hejse flag og åbne gaver?

Forleden vågnede Richard tidligt fra sin middagslur. Jeg foreslog, at vi kunne bage boller, hvortil hans respons kom prompte: "Føs' dagsboller". Og hvorfor ikke? Jeg kom nemlig i tanke om, at jeg en aften i krea-klubben havde hæklet fødselsdagsgaver til Laura og Richards puttedyr netop med det formål, at holde fødselsdag for dem.

Vi gik derfor i gang med at bage boller, og da Laura vågnede, hjalp hun med at skære frugt ud. Gaverne blev pakket ind, og vupti havde vi stablet et fødselsdagsselskab på benene.

Min tanke var, at vi skulle fejre fødselsdag for Hunde-vov-vov og Flant - to tøjdyr, som jeg strikkede og gav Laura og Richard i julegave deres første jul. Hunde-vov-vov skulle have en hundesnor, og Flant en krave, men men men... skønt Richard er glad for Hunde-vov-vov, så har Løve bare en helt særlig plads i hans hjerte. Så løve fik gaven... som i øvrigt hurtigt blev konverteret til hejseværk, så Richard kunne lege kran!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar