fredag den 8. november 2013

Fotobog fra fotobog.nu

For et par uger siden blev en af mine studiekammerater gift, hvilket fik mig til at mindes vores eget bryllup.

Vi havde en helt fantastisk dag, og noget af det, jeg er specielt glad for, er, at vi valgte at investere i en super dygtig bryllupsfotograf. Skønt det er en dag man aldrig glemmer, så er det rart at minderne for altid kan hjælpes på vej af en masse smukke billeder - for slet ikke at tale om, at de understøtter, når man fortæller sine børn om dagen.

Imidlertid er vores billeder aldrig kommet i album. Så da jeg for nylig blev kontaktet af fotobog.nu og tilbudt at lave en fotobog, var det oplagt at lave et bryllupsalbum.



Fotobog.nu er en ny hjemmeside, men kvaliteten fejler absolut ingenting - tværtimod. Fotobog.nu tilbyder nemlig foruden fotobøger på laserprint også fotobøger i rigtig fotokvalitet, og her taler vi altså virkelig kvalitet. Jeg er rigtig godt tilfreds med opløsningen, farverne og kontrasterne i billederne. Her kan fotobøgerne fra Iphoto, som jeg tidligere har vist en fotobog fra HER, ikke være med.




Det er til gengæld lidt sværere at sætte albummet op via fotobog.nu sammenlignet med Iphoto, da der ikke er nogle faste opsætninger, som man kan placere sine billeder indenfor. Omvendt kan dette være en fordel, da man herved får mulighed for at placere sine billeder, præcis som man ønsker.

Da der ikke var mulighed for at placere eget billede på forsiden af bogen (ved den type bog, som jeg valgte), bestilte jeg med hvidt omslag, der viste sig at være lidt perlemorsagtigt. Det fungerer til gengæld fint, når det nu er et bryllupsalbum.



Det sidste billede, du ser herunder, viser jeg udelukkende pga. en sød anekdote, der hører dertil. Til receptionen fik vi den daværende receptionist fra reklamebureauet TBWA til at bage cupcakes. De blev anrettet noget så smukt og smagte himmelsk. Receptionisten var Mariam Mistry, der året efter åbnede den succesfulde cupcake butik Serenity Cupcakes... Det, synes jeg altså, er lidt sjovt:-)



3 kommentarer:

  1. Sikke en flot fotobog du har fået lavet, ens bryllup er nok et af de bedste temaer man kan give sine fotobog, udover sine børn selvfølgelig :-) Jeg har ikke hørt om det firma før, jeg plejer at bruge Pixum til mine fotobøger, men måske man skulle prøve, hvis de har et godt tilbud til nye kunder :-)

    SvarSlet
  2. Tak for kommentaren om min fotobog - vi er også glade for den:-)

    Jeg har ikke prøvet pixum endnu, men de er jo store på foto-markedet, så jeg prøver dem nok på et tidspunkt. Det er lidt sjovt at sammenligne kvaliteten, og jeg var meget positivt overrasket her, mens de fotobøger jeg har fra Iphoto blegner lidt ved siden af.

    Hvis du vil prøve fotobog.nu, så kan du få 50 kr.i rabat ved køb af første bog, uanset hvilken bog du vælger ved brug af denne rabatkode: "Fotobog.nu 50" uden " ".

    SvarSlet
  3. Tak for tippet :-)

    SvarSlet