torsdag den 17. juli 2014

Den Lille Havfrue i Operaen, Fredericia Teater

Havet var SÅ skønt i går aftes, da jeg var med Laura og Richard i Operaen til forpremiere på Fredericia Teaters opsætning af Den Lille Havfrue som musical. En klart seværdig forestilling, for hvor var det bare en fuldstændig gennemført og utrolig fantasifuld iscenesættelse af denne klassiker.

Jeg var kun 5 år dengang Disney-tegnefilmen af samme navn kom i biograferne, og lige siden har den og især sangene derfra haft en helt særlig plads i mit hjerte. Derfor var det også fantastisk, at musicalen både indeholdt mange af de kendte hits fra filmen og en række nye sange, som supplerer de oprindelige sange flot. 

Det var lige før taget lettede, da publikum klappede og jublede efter "Havet er skønt", og hele showet blev afsluttet med stående klapsalver hele vejen rundt. Helt klart en anbefalelsesværdig forestilling - dels pga. selve musicalen dels pga. Operaen og dens beliggenhed. Udenfor så vi bl.a. kraner, en ubåd, Amalienborg og en kanalrundfart, indenfor imponerer Olafur Eliassons tre lysekroner, og det hele summerer bare op til en kæmpe oplevelse. Det er 3. gang, jeg har Laura og Richard med derinde, og de elsker det. 

Summa summarum: Både i går og i dag har Laura sagt, at den vil hun godt se igen - og jeg er altså frisk!

Foto: Søren Malmose

Ingen kommentarer:

Send en kommentar